Technika: virtuální přístroje

Množství funkcí a informací určených pro řidiče moderního automobilu neustále roste. Vývojáři proto musí nalézat řešení pro jejich integraci do konstrukce automobilu tak, aby bylo zaručeno snadné a intuitivní ovládání i přehledné zobrazování se snadnou čitelností, které nebude odvádět pozornost řidiče. Dalším trendem jsou zvyšující se nároky na konektivitu, tedy propojování přenosných zařízení s vozidlem i samotného vozidla se svým okolím, ať už jde o jiné automobily či infrastrukturu. A v neposlední řadě pociťují výrobci tlak trhu směřující ke stále větší individualizaci vozidla podle přání zákazníka.

Jednou z možností, která umožňuje realizovat řešení pro uspokojení všech výše uvedených požadavků, je panel virtuálních přístrojů, který nahrazuje konvenční panel přístrojů, jehož obvyklou součástí jsou dva velké kruhové přístroje s několika dalšími doplňkovými přístroji a menším displejem palubního počítače.

Panel virtuálních přístrojů je kompletně tvořen velkoplošným displejem s vysokým rozlišením a vyspělou grafikou. Vzhled a uspořádání přístrojů, resp. dalších zdrojů informací, je otázkou softwaru, který obvykle zahrnuje různé režimy zobrazování v závislosti na provozních podmínkách a volbě řidiče. Řidič tak může mít na očích obraz klasických analogových přístrojů nebo velkou mapu navigačního systému, která odsune „klasické“ přístroje do pozadí. V kombinaci s asistenčními systémy může plocha displeje sloužit také k zobrazování důležitých pokynů nebo výstrah pro řidiče. Například systém nočního vidění může podle potřeby promítat na displeji situaci před vozem včetně upozornění na detekované chodce, cyklisty či zvířata v blízkosti trajektorie jízdy vozidla.

Panelem virtuálních přístrojů mohou být vybaveny například vozy Audi (Audi virtual cockpit v nových modelech TT, Q7 a A4), Volkswagen (Active Info Display v modelu Passat), Range Rover a další.

Datum zveřejnění: 9. 9. 2015
Zpět na seznam novinek