Volkswagen Touran: zaměření na všestrannost
Volkswagen představil druhou generaci svého populárního kompaktního MPV (dosud více než 1,9 milionu prodaných vozů), s nímž hodlá stanovit nová měřítka v této třídě. Touran II vychází z modulární platformy MQB pro vozidla s motorem uloženým vpředu napříč, což umožnilo výrazně prodloužit rozvor náprav (+113 mm) i vnější délku (+130 mm). Designéři tak mohli vytvořit uvnitř velkorysý prostor pro pět až sedm osob v kombinaci s neméně pozoruhodným zavazadlovým prostorem (až 1040 litrů za 2. řadou sedadel při využití výšky až po strop). K všestranné využitelnosti vnitřního prostoru přispívají nově vyvinutá sedadla se snadným ovládáním sklápěcího mechanismu. Každodenní provoz usnadňuje také až 47 odkládacích míst.
![](https://www.pcar.cz/files/vw-touran-600x401.jpg)
Navzdory výrazně větším vnějším rozměrům se podařilo snížit hmotnost vozidla až o 62 kg, což je společně s novou generací motorů TSI a TDI jedním z významných faktorů, které přispěly ke snížení spotřeby paliva až o 19 procent. Na hospodárném provozu má svůj podíl také nižší aerodynamický odpor vzduchu (cx = 0,296). Nejúspornější verze Touran 1.6 TDI se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG spotřebuje pouhých 4,1 l/100 km.
Zákazníci mají na výběr tři zážehové motory TSI ve výkonových stupních 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k) a tři vznětové jednotky TDI ve výkonových variantách 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Všechny verze jsou sériově vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie.
Pro rodinný vůz jsou mimořádně důležité rovněž oblasti bezpečnosti a komfortu. Statická tuhost skeletu karoserie z vysokopevnostních ocelí je o cca 25 procent vyšší a cestující chrání až devět airbagů. Příkladná je také široká nabídka asistenčních systémů od multikolizní brzdy až po systémy Side Assist s asistentem pro couvání z parkovacího místa nebo v MPV poprvé nabízený Trailer Assist pro manévrování s přívěsem.