Volkswagen Touran: zaměření na všestrannost
Volkswagen představil druhou generaci svého populárního kompaktního MPV (dosud více než 1,9 milionu prodaných vozů), s nímž hodlá stanovit nová měřítka v této třídě. Touran II vychází z modulární platformy MQB pro vozidla s motorem uloženým vpředu napříč, což umožnilo výrazně prodloužit rozvor náprav (+113 mm) i vnější délku (+130 mm). Designéři tak mohli vytvořit uvnitř velkorysý prostor pro pět až sedm osob v kombinaci s neméně pozoruhodným zavazadlovým prostorem (až 1040 litrů za 2. řadou sedadel při využití výšky až po strop). K všestranné využitelnosti vnitřního prostoru přispívají nově vyvinutá sedadla se snadným ovládáním sklápěcího mechanismu. Každodenní provoz usnadňuje také až 47 odkládacích míst.
Navzdory výrazně větším vnějším rozměrům se podařilo snížit hmotnost vozidla až o 62 kg, což je společně s novou generací motorů TSI a TDI jedním z významných faktorů, které přispěly ke snížení spotřeby paliva až o 19 procent. Na hospodárném provozu má svůj podíl také nižší aerodynamický odpor vzduchu (cx = 0,296). Nejúspornější verze Touran 1.6 TDI se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG spotřebuje pouhých 4,1 l/100 km.
Zákazníci mají na výběr tři zážehové motory TSI ve výkonových stupních 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 132 kW (180 k) a tři vznětové jednotky TDI ve výkonových variantách 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 140 kW (190 k). Všechny verze jsou sériově vybaveny systémem start-stop a režimem rekuperace kinetické energie.
Pro rodinný vůz jsou mimořádně důležité rovněž oblasti bezpečnosti a komfortu. Statická tuhost skeletu karoserie z vysokopevnostních ocelí je o cca 25 procent vyšší a cestující chrání až devět airbagů. Příkladná je také široká nabídka asistenčních systémů od multikolizní brzdy až po systémy Side Assist s asistentem pro couvání z parkovacího místa nebo v MPV poprvé nabízený Trailer Assist pro manévrování s přívěsem.